Persisch – Venezuela

فراخوان به همبستگی بین‌ المللی!

به کودتا علیه ونزوئلا پایان دهید!

بدین وسیله ما محکومیت قطعی خود را در مورد تلاش برای سرنگونی دولت و رئیس جمهور ونزوئلا نیکلاوس مادورو، که به صورت قانونی انتخاب شده است، اعلام می‌ کنیم.

جهان در مقابل یک نقطه ی عطف حاد و خطرناک قرار گرفته است. سیاست ویرانگرانه ی دخالتهای یک جانبه نظامی، «تغییر رژیم» غیر قانونی و تحریم های اقتصادی که توسط آمریکا، ناتو و متحدین آن حمایت و اعمال می‌شود، خطر برخورد نظامی جهانی را افزایش داده است.

تلاش‌های هماهنگ شده ی اپوزیسیون دست راستی ارتجاعی با همکاری دولت آمریکا، اتحادیه‌ی اروپا، سازمان دولت‌های آمریکائی (اُ.آ.س.) و چندین دولت آمریکای لاتین کوششی روشن برای دخالت آشکار در امور داخلی کشور است.

شخص خوان گووایدو، «رئیس جمهور موقت» خودگماشته، و روند وقایع مبین گسترش خطرناک نقشه های امپریالیستی در منطقه هستند. اکنون نمایندگان دولت ترامپ آشکارا در باره ی «عملیات نظامی» حرف می‌زنند  و ونزوئلا را با کوبا و نیکاراگوئه به عنوان بخشی از «استبداد سه گانه» محکوم می‌کنند.

ما تحریم‌های اقتصادی از جانب آمریکا و کشورهای دیگر را محکوم می کنیم که وضع را در ونزوئلا وخیم تر کرده اند. سیاست تحریم کشور را از منابعی محروم کرده است که بواسطه ی آنان دولت می توانسته است مانع رکود اقتصادی بشود  و یا آن را تخفیف بدهد.

تولید نفت در کشور که به علت پائین رفتن قیمت پائین نفت  در بازار جهانی، به شدت کاهش یافت، بحران اقتصادی را تشدید نمود.

سیاست تهاجمی تحریم دولت های غربی  بر علیه دولت های نامطلوب سنتی طولانی دارد. مثال ها عبارتند از منجمله: عراق، ایران، لیبی، کوبا، کره شمالی، سوریه و روسیه.

بدین وسیله ما همبستگی خود را با مردم ونزوئلا در مبارزه شان برای حق حاکمیت کشورشان اعلام می‌کنیم. در جهت منافع ونزوئلا، منطقه و اصل حاکمیت ملی عوامل بین المللی می‌بایست حمایت از مذاکرات بین دولت ونزوئلا و مخالفین را مورد توجه قرار بدهند. حتی با در نظر گرفتن صدای دگراندیشان-مخالف، هر گونه کوششی در جهت براندازی دولت ونزوئلا را باید قویا رد کرد.

زمان آن رسیده است که ما بر علیه تهدید بشریت متحد شویم. باید احترام به اصل حاکمیت ملی، حق تعیین سرنوشت، عدم مداخله ‌گرائی، عدالت اجتماعی اعاده شود و پیروی از قوانین بین المللی اولویت بیابد. ما باید در حرف و عمل متحد باشیم.

ما شما را به اعلامیه‌ی آپریل ۲۰۱۸ برای همبستگی بین المللی با تمام مللی که از صلح و دیپلماسی دفاع می کنند، رجوع می دهیم. این اعلامیه را افراد و سازمانهای بسیار امضاء کرده اند.